Exemples pràctics
Aquí podeu trobar alguns exemples de casos reals sobre ús de la intel·ligència artificial per part de professorat de la Universitat de Lleida que poden resultar-vos il·lustratius:
Ús de la IAG per part de l'alumnat per fomentar el pensament crític i avaluar-ne la utilitat
Irina Garcia-Ispierto
Departament de Ciència Animal de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEAFIV)
Els estudiants, organitzats per especialitats veterinàries van fer un disseny de materials (pàgines web, tríptics o presentacions) per fer una simulació de presentació dels seus serveis professionals. Durant l’activitat, a més d’altres recursos clàssics, van fer ús lliure de la intel·ligència artificial generativa com a eina de suport. Un cop finalitzat el treball, es va reflexionar de manera crítica sobre les potencialitats i limitacions de la IAG mitjançant un qüestionari de valoració.
Anàlisi d'eines IA per part de l'alumnat per preparar el seu futur laboral i fomentar-ne l'ús crític
Eva Martín i Chiara Di Nolfo
Departament d'Economia i Empresa de la Facultat de Dret Economia i Turisme (FDET)
A través de metodologia d'aprenentatge basat en projectes i aula invertida amb el suport de l'eina del campus virtual desenvolupada per la Unitat de Suport i Assessorament a l'Activitat Docent (SAAD) de la UdL, es va demanar als alumnes que classifiquessin les diferents IAs analitzades per posteriorment fer una presentació de cada una valorant els seus pros i contres, oferint així un espai de reflexió i pensament crític de les eines.
Ús de la IA com eina de suport en el TFG
Olga Masot Ariño
Departament d'Infermeria i Fisioteràpia de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia (FIF)
L’Olga ens compateix el desenvolupament de un taller per capacitar a l’alumnat per un ús ètic, rigorós i crític de la IA en el procés d’elaboració del TFG. En el taller, entre altres dinàmiques, s’explica a l’alumnat com integrar les respostes que dona la IA en el TFG. Els resultats són clarament positius amb un alumnat més autònom i una millora de la qualitat dels treballs. Aquesta iniciativa va estar financiada per la 8ª Convocatoria de Proyectos de Investigación e Innovación Docente de la Conferencia Nacional de Decanas y Decanos de Enfermería (2024).